پوشیدن این رنگ ها در زمستان شما را افسرده می کند

پوشیدن این رنگ ها در زمستان شما را افسرده می کند!

پوشیدن این رنگ ها در زمستان شما را افسرده می کند !

اگر دقت کرده باشید ما به هنگام ورود به هر فصلی از سال دچار تغییرات در خواب و خلق و خو  می شویم، اما این تغییرات در فصل زمستان نسبت به فصول دیگر بیشتر به چشم می آید، در فصل زمستان به خاطر تابش، کم نور خورشید و سردی هوا انرژی ما نیز به مرور کم شده و کسل و بی حال تر می شویم و حس خواب آلودگی بیشتری پیدا می کنیم. بنابراین در این فصل احساس غم و اندوه بیشتر می شود و ممکن است دچار افسردگی زمستانه شویم. طی تحقیقاتی که محققان انجام داده اند، رنگ ها می توانند، بر روح و روان ما تاثیر مثبت یا منفی بگذارند، پس یکی از راه هایی که می توانید برای شاداب نگه داشتن روحیه تان انجام دهید، استفاده از رنگ های انرژی بخش در لباس هایی است که روزانه می پوشید.

در این مقاله شما را با رنگ های انرژی بخش و رنگ هایی که پوشیدن این رنگ ها در زمستان شما را افسرده می کند ، آشنا می کنم. از این رنگ ها تولید کننده های پوشاک زنانه برای لباس های زمستانه خود زیاد استفاده می کنند.

پس برای شروع ، ابتدا باید به تناژ رنگ ها و میزان گرمی و سردی آنها دقت کنیم، رنگ های سرد و تیره و همچنین ، رنگ های خنثی می توانند احساس غم و اندوه را در فرد بیشتر کنند، اما رنگ هایی که گرم هستند انرژی بخش بوده و می توانند، باعث احساسات مثبت در فرد شوند. حتی در گذشته نیز توجه زیادی به رنگ ها می شد، به عنوان مثال، رنگی که برای اتاق عمل و پرسنل آن انتخاب شده رنگ سبز می باشد، زیرا این رنگ نماد، سرسبزی، سلامتی و تمرکز می باشد.

رنگ هایی که افسردگی شما را در زمستان بیشتر می کنند :

رنگ های آبی با تناژ تیره و رنگ خاکستری: این رنگ‌ها می‌توانند احساسات غم و ناامیدی را به ذهن شما منتقل کنند.

رنگ سبز تیره: رنگ سبز با تناژ تیره می تواند، احساس افسردگی را در شما بیشتر کند.

رنگ زرد: رنگ زرد اگر چه همیشه نماد انرژی و گرما و تداعی گر نور خورشید بوده است ، و در گذشته از این رنگ برای دیوار های بیمارستان زیاد استفاده می شد، اما این رنگ به خاطر انرژی بالایی که دارد، می تواند نتیجه عکس در شما داشته باشد، و اگر زیاد از آن در استایلتان استفاده کنید، باعث حس تنش و عصبانیت در شما می شود.

پوشیدن این رنگ ها در زمستان شما را افسرده می کند

– رنگ های خنثی و تیره: این رنگ ها هم می‌توانند باعث احساس غم و اندوه در شما شوند. بهتر است در استایل زمستانه از این نوع رنگ ها استفاده نکنید.

رنگ های شاد و نشاط بخش:

رنگ قرمز با تناژ روشن یا سرخابی:

این رنگ مانند رنگ زرد دارای انرژی بالایی می باشد، و یکی از رنگ های جذابی است که می توانید از آن در استایل زمستانه خود استفاده کنید، اما به دلیل پر شور و انرژی بودن آن، باید اعتدال را در استفاده از آن رعایت کنید.

رنگ نارنجی:

رنگ نارنجی با اینکه ترکیبی از رنگ قرمز و زرد می باشد، پر نشاط و شادی آوراست و برخلاف آن دو نیاز به رعایت اعتدال در استفاده از آن نمی باشد ، زیرا از نظر روان شناسان این رنگ خاصیت درمانی نیز دارد و می توانید از آن در استایل زمستانه خود استفاده کنید.

رنگ آبی:

همانطور که در بالا اشاره کرده بودیم رنگ آبی اگر در طیف رنگی تیره باشد، می تواند احساس غم و اندوه را در شما تشدید کند، اما رنگ های آبی با تناژ روشن مثل : آبی آسمانی، فیروزه ای و … می توانند باعث ایجاد احساس آرامش در شما شوند، چرا که این رنگ ها تداعی گر آسمان و دریا می باشند.

پوشیدن این رنگ ها در زمستان شما را افسرده می کند

رنگ سبز:

رنگ سبز نیز همانند رنگ آبی اگر در طیف رنگی روشن استفاده شود، می‌تواند باعث احساسات مثبت در شما شود و پیام آور سلامتی، تمرکز و سرزندگی باشد.

رنگ های پاستیلی:

همه ی رنگ های پاستیلی به خاطر روشن بودنشان می توانند باعث احساسات مثبت در شما بشوند.

تا اینجا با رنگ ها و پیام هایی که برای شما دارند آشنا شدید، همه ما با استایل روزانه خود انتخاب می کنیم که در آن روز چه نوع شخصیتی داشته باشیم و چه نوع احساساتی را از خود به دیگران انتقال دهیم، پس بهتر است در انتخاب رنگ مناسب لباس هایمان دقت بیشتری داشته باشیم، تا بتوانیم هم، احساسات خوب و مثبتی را در خود ایجاد کنیم و هم این احساسات را به دیگران منتقل کنیم. بسته به نوع رنگ پوست و سلیقه ای که دارید می توانید، از رنگ های نامبرده شده در استایل های زمستانه خود استفاده کنید. تولید کننده لباس زنانه نیز با رعایت تمام این نکات سعی در دوخت لباس هایی دارد که برای شما حس خوشایندی داشته باشد در این فصل.

برای جلوگیری از افسردگی زمستانه چه اقداماتی انجام دهیم؟

– همانطور که قبلا اشاره کردیم در فصل زمستان به خاطر تابش کم نور خورشید ممکن است دچار کمبود ویتامین دی شویم ، به همین خاطر در این فصل می توانید از مکمل های ویتامین دی استفاده کنید، و هم چنین از رژیم های غذایی، حاوی ویتامین دی مانند : ماهی ها و غلات در این فصل بیشتر استفاده کنید.

– در فصل زمستان از لباس های روشن استفاده کنید، زیرا لباس های روشن احساس خوش بینی را  بیشتر می کنند.

– به جای گله و شکایت از سردی هوا در این فصل می توانید، کنار آتش بنشینید و گرما و احساس آرامش را از شعله های آتش دریافت کنید، هم چنین می توانید با روشن کردن شمع در خانه، انرژی مثبت و احساس آرامش شمع را به خود انتقال دهید.

– در این فصل بهتر است، از غذا های تقویت کننده روحیه و گرم استفاده کنید، مانند: بادمجان، کدو تنبل، لبو، سیب زمینی شیرین و …

– از ارتباط گرفتن با افراد منفی در این فصل دوری کنید، و با افراد با دیدگاه های مثبت بیشتر ارتباط برقرار کنید، زیرا ارتباط با افراد خوشحال می تواند به خوشحالی شما نیز، بیفزاید.

– در فصل زمستان می توانید فعالیت های جدیدی را در خانه انجام دهید، مانند : نوازندگی ، ورزش های زمستانه و خانگی ، دیدن فیلم، خواندن کتاب و …

ممنون که در این مقاله با من همراه بودید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *