شومیز را با چی ست کنیم ؟

شومیز رو با چی ست کنیم ؟

تولید کننده شومیز انواع شومیز های مجلسی و معمولی را به بازار عرضه می‌کند. هر کدام از این شومیزها یک انتخاب مناسب برای فصل تابستان هستند و قابلیت ست کردن با لباس‌ های دیگر را دارند. شومیزها خود در انواع مختلفی هستند که خانم‌ها مطابق با سلیقه و علایق خود هر کدام را انتخاب می‌کنند، اما ممکن است برایتان سوال پیش آید که این پیراهن‌ های زیبای زنانه با چه لباسی می‌توانیم ست کنیم. در ادامه نوشتار همراه ما باشید.

شومیز چه نوع لباسی است ؟

به یکی از لباس‌ های زیبا که در پوشش بانوان به وفور استفاده می‌گردد و بیشتر دارای جنس لطیف و نازک است شومیز می‌گویند. خود کلمه شومیز در واقع یک کلمه فرانسوی است که دارای معنی واضح و مشخصی نیست و بیشتر آن را به صورت تیشرت معنا می‌کنند. در اکثر مواقع طراحان لباس این نوع لباس را نوعی لباس مردانه جلو باز می‌شناسند که برای خانم‌ها تولید طراحی می‌شود. با تمام این اوصاف شومیز جز پیراهن‌های مجلسی یا غیر مجلسی هستند که خانم‌ها به خوبی از آن استفاده می‌کنند.

پیشینه پیدایش شومیز

برای اولین بار در سال‌ های 1780 لغت شومیز برای پیراهن زنان باب شد. در آن زمان لباس‌ هایی که زنان در مکان‌های غیر رسمی مورد استفاده قرار می‌دادند را شومیز می‌گفتند اما کم کم در قرن هجدهم آن را به عنوان یک زیرپوش می‌شناختند و سپس تغییرات اساسی در فرم و طرح آنها اجرا شد. به طوری که بسیاری از تولیدکنندگان شومیز آنها را با آستین‌ها و دکمه‌های مدل داری طراحی کردند.

ست شومیز با انواع لباس

یکی از مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت در دنیای مد و فشن ست کردن لباس‌ها می‌باشد. در این عرصه بسیاری از دوستداران مد به دنبال این موضوع هستند که لباس‌ها را بهتر است با چه ست کنند که بهتر به نظر آید. یکی از این لباس‌ها شومیز است که در این بخش قصد داریم توضیحاتی در مورد این سوال که شومیز را با چی ست کنیم ؟ ارائه دهیم.

ست کردن شومیز با شلوار‌ های پارچه‌ای

یکی از لباس‌ هایی که ممکن است هم در مکان‌ های رسمی و هم غیر رسمی مورد استفاده قرار گیرد، شلوار های پارچه‌ای هستند. این شلوارها با هر لباسی یک ترکیب خاصی را به وجود می‌آورند. خانم‌ها اصولا کت‌های کوتاه و زیبا را با این شلوار ست می‌کنند. از همه مهم‌تر شومیزها اعم از حریر، ساتن و نخی به خوبی با شلوار های پارچه‌ای ست می‌شوند. حتی تولید کنندگان تاپ‌ مجلسی استفاده از این تاپ‌ها را با شلوار های پارچه‌ای پیشنهاد می‌دهند.

شومیز را با چی ست کنیم

ست کردن شومیز با دامن مجلسی

اصولا برای بسیاری از مجالس می‌توان از شومیز های مجلسی به همراه دامن‌ها بهره برد اما نه هر دامنی، بلکه دامن‌هایی که به صورت خمره‌ای هستند یک استایل و تیپ نیمه رسمی را به فرد می‌دهند. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که شومیز و دامن هر دو گلدار نباشند و بهتر است دامن ساده بوده و شومیز گلدار و یا برعکس. تولیدکنندگان شومیز هایی با طرح‌ها و رنگ های مختلف به بازار عرضه می‌کنند که می‌توان مدل های مختلفی را انتخاب نمود.

ست کردن شومیز با کت

پوشیدن یک دست کت و شلوار به همراه شومیزها یک انتخاب ایده آل به حساب می‌آید، اگر کت و شلوار انتخابی چهارخانه یا شطرنجی باشد، قطعاً این زیبایی را دو چندان خواهد کرد. زیرا شومیز های زنانه زیبا به همراه کت یک ایده شیک و مدرن را القا می‌کند. این استایل یک نمونه از استایل رسمی به حساب می‌آید که می‌توان در تمام مهمانی‌ها و جلسات رسمی از آن بهره برد.

ست کردن شومیز با شلوار جین

بسیاری از بانوان بر این باورند که شومیزها یک استایل رسمی هستند و نمی‌توان آن را با شلوار جین ست کرد، در حالی که چنین نیست.‌ هر بانوی زیبا پسندی می‌تواند شومیز را با یک شلوار جین ست کند. البته بهتر است این بلوز زنانه یا شومیز  دارای طرحی ساده و کلاسیک بوده و خیلی شلوغ نباشد. بسیاری از توانستند پیراهن‌ها و شومیز های زنانه زیبایی را تولید کنند که قابلیت ست با شلوار های جین را داشته باشد.

شومیز آستین بلند کیمونو

 

شومیز را با چی ست کنیم

ست کردن شومیز با دامن کوتاه جین

همانطور که می‌دانید دامن‌ها جز لباس‌های تابستانه هستند. حالا اگر تمایل دارید که در فصل تابستان یک استایل شیک و جذاب داشته باشید، ما به شما شومیز و دامن جین را پیشنهاد می‌دهیم. البته ست کردن دامن کوتاه جین را بیشتر افرادی که به استایل کژوال علاقه داشته باشند، مورد استفاده قرار می‌دهند. شومیز های تابستانه جذاب از تولیدکننده‌‌ های شومیز خوش ذوق بخواهید. آنها این شومیزها را با طرح‌ هایی که مخصوص تابستان هستند و همچنین جنس‌ های مناسب تولید می‌کند.

ست کردن شومیز با تاپ

اگر علاقه شدیدی به شومیز های جلوباز دارید، بهترین توصیه به شما ست کردن آن با تاپ می‌باشد. یعنی میتوانی یک تاپ زیبا را که از تولیدکننده تاپ تهیه کرده‌اید، زیر شومیز بپوشید. البته باید حتماً دکمه‌های شومیز باز باشد تا این تاپ هم خودنمایی کند. این استایل هم بیشتر در فصل تابستان مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد. زیرا در زمستان پوشیدن تنها تاپ یا شومیز به دلیل سردی هوا امکان پذیر نخواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *