لباس انسان اولیه

تاریخچه ی لباس

تاریخچه ی لباس

برای این که بتوانیم بفهمیم که انسان ها از چه زمانی شروع به پوشیدن لباس کرده اند باید به دوران نئاندرتال ها برویم . تنها چیزی که در آن زمان میتوانست از انسان ها در برابر سرما محافظت کند موی بدن آن ها بود و این اولین چیزی است که در تاریخ به عنوان پوشاننده نام برده شده است ولی وقتی که انسان ها کمی تکامل عقلی پیدا کردند و تبدیل شدند به گونه های مختلف به آن ها رو آوردند برگ درختان و پوست حیواناتی که شکارشان میکردند و حصیر ها و بعد از تکامل پیدا کردن از پارچه ها استفاده میکردند .

شرکت پوشاک آنالی ارائه دهنده ی خدمات تولیدی لباس زنانه  میباشد لطفا برای دیدن محصولات جدید بر روی لینک کلیک کنید.

منشا و تاریخچه لباس

از چه زمانی انسان ها لباس پوشیدند ؟

اولین فردی که لباس را ساخت انسان نئاندرتال بوده است . این افراد از حدود  200،000 B.C.E. دما جان سالم به در برد.در آن زمانی چیزی در حدود 30،000 B.C.E. در این مدت دمای زمین افزایش یافت . دمای زمین بعد از آن به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است .و مجموعه ای از عصر یخبندان را در مناطق شمالی اروپا و آسیا که مرد نئاندرتال در آن زندگی می کرد ایجاد کرد.

نئاندرتال ها چون اندام های عضلانی داشتند میتوانستند به راحتی گرمای بدن خود را حفظ کنند  ، آن ها به خوبی با آب و هوای سرد روزگار خود سازگار بودند. ولی این فکر و اندیشه ی آنها بود که همیشه بهترین راهه حل ها را جلوی آن ها میگذاشت .

لباس انسان اولیه

اولین لباس ها از چه جنسی بود ؟

آنها از عناصر طبیعی بودند مانند :

  • پوست حیوانات و خز حیوانات
  • علف ها و برگ ها و استخوان ها
  • لباس غالباً پارچه می شد و گره میخوردند
  • با این حال ، سوزن های ساده ساخته شده از استخوان حیوانات شواهدی از لباسهای چرمی و خز دوخته شده حداقل از 30،000 سال پیش ارائه می دهند.
  • انسان ها میتوانستند از این سوزن ها برای گره های ساده اما بسیار کاربردی در آن زمان استفاده کنند .
  • همین روند موجب شد تا در 30000 سال گذشته نخستین بار لباس توسط انسان ها دوخته شود.

کرو مگنون ها چه کسانی بودند :

آن ها مرحله ی بعدی رشد بشر بودند . این نسل در حدود 40 هزار سال پیش به وجود آمده اند . و در چیزهایی که نئاندرتال ها ساخته بودند تغییر و تحول به وجودذ آوردند . آن ها یاد گرففتن چگونه آتش بسازند و  با استفاده از اتش غذا درست کنند . آنها توانستند که ابزار های دقیق و کارآمد تری بسازند . آن ها با استفاده از ابزار هایی پوست حیوانات را سوراخ میکردند و با استفاده از بند اون ها رو به هم متصل میکردند . به احتمال زیاد آن ها اولین افرادی بودند که توانستند لباس هایی را برای دست و پا و غیره بسازند .

لباس انسان اولیه

تاریخچه ی نساجی

یکی از مهم ترین بخش تاریخ بخش منسوجات آن است. زیرا انسان ها مجبور بودند برای حفظ و بقایای خودشان بافندگی و ریسندگی و سایر تکنیک ها را برای ساخت پارچه های مورد استفاده در لباس اختراع کنند .قبل از این که چرخ خیاطی اختراع بشود همه ی لباس ها به صور محلی و آماده بودند .در بعضی از شهر ها خیاطی و خیاط ای وجود داشت که میتوانست بعضی از وسایل مورد نیا افراد را بدوزد .

لباس انسان اولیه

تاریخچه ی لباس در ایران

در هنگامی که ما صحبت از لباس و چیزهایی که مورد استفاده ی انسان بود حرف میزنیم همیشه اسم ایرانی ها و پارسیان میدرخشد . تمدنی که نشان دهنده ی جامعه ی بشری است و در 6 هزار سال پیش به طول انجامیده است و همچنین انسان های نئاندرتال  که متعلق به 40000هزار سال قبل است همگی حرف از اسرار در تمدن بشر میزنند . . یک سری لباس محلی در ایران است که قدمت هر کدام به هزاران سال قبل باز میگردد و افراد هنوز هم که هنوز است آن را با هان طرح ها و نقش ها استفاده میکنند .شرکت پوشاک آنالی همچنین مرکز مرکز پخش لباس زنانه  نیز میباشد که بیشترین سابقه را در زمینه عمده فروش پوشاک زنانه دارد.

نوع پوشش در زمان حال و انقلاب 

در ایران پس از انقلاب تحولات اسیسی سیاری اتفاق افتاد و به ویژه آنکه احزاب سیاسی تعلیم و تربیت زنان را در راس امور خود قرار داده بودند .آن ها عوامل متمدن بودن را این که زنان در اجتماع باشند میدانستند و مانع اصلی این حضور را سبک و شیوه ی زیستی وسنتی جامعه و نوع پوشش جست و جو میکردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *